welcome

WELCOME TO MY BLOG

Rabu, 20 November 2013

Contoh Diary dalam Bahasa Inggris dan Artinya


Nightmare
Dear diary,
One day I was hanging out with my family. Because at the time there was a family event held at my house. Suddenly in the middle of the show, was a large crocodile emerged from my room. I was very shocked and scared, and strangely suddenly all the people who are in my house disappeared and I just realized I was just alone in my house. I am confused and very frightened. A large crocodile was walking toward me, I’m afraid it maybe a big crocodile will eat me. I suddenly felt my body was very stiff and cannot move at all. I became frightened and could only cry.
How ever, suddenly I was shocked, I woke up immediately after hearing a knock out side the door of my room. Apparently it’s my mother wake me up from the nightmare.
Thank god, luckily it was all a bad dream.

INI ARTINYA….

Mimpi Buruk
Buku Harian,
Suatu hari saya berkumpul dengan keluarga saya. Karena pada saat itu ada acara keluarga yang diadakan di rumah saya. Tiba-tiba di tengah-tengah acara, ada seekor buaya besar muncul dari kamarku. Saya sangat terkejut dan takut, dan anehnya tiba-tiba semua orang yang berada di rumah saya hilang dan saya baru sadar saya hanya sendirian di rumah saya. Saya bingung dan sangat ketakutan. Seekor buaya raksasa sedang berjalan ke arahku, aku takut itu mungkin buaya besar akan memakanku. Tiba-tiba aku merasa tubuhku sangat kaku dan tidak bisa bergerak sama sekali. Saya menjadi ketakutan dan hanya bisa menangis.
Bagaimana pernah, tiba-tiba aku terkejut, aku bangun segera setelah mendengar ketukan keluar sisi pintu kamarku. Rupanya itu adalah ibu saya membangunkan saya dari mimpi buruk.
Terima kasih Tuhan, untungnya itu semua mimpi buruk.


 

1 komentar: